Stránky tvořeny pro Windows Explorer (Všechny verze)

Poutní, tajemná místa

Kritika hradu Houska

Vesměs jsem se dozvěděla všelijaké informace o tajemnu, o tom, jak byl na Housce spatřen černý mnich mající za „úkol" varovat svým zjevením lidi, které v nejbližší době čeká...

„Hrad Houska“ je opředen mnoha pověstmi, mýty a polopravdami. Již nějakou dobu sleduji na internetu všelijaké diskuse a zážitky lidí z výše jmenovaného místa, mimo jiné i na tomto serveru.

Záhady, stejně jako všelijaká mystéria, paranormální jevy, duchařské příběhy a věci kolem nadpřirozena mě zajímají, proto jsem se na „Housku“ zaměřila s cílem se tam v nejbližší době vydat.

Vesměs jsem se dozvěděla všelijaké informace o tajemnu, o tom, jak byl na Housce spatřen černý mnich mající za „úkol" varovat svým zjevením lidi, které v nejbližší době čeká něco velmi důležitého, přečetla jsem si svědectví, která tvrdila, že mnoho lidí již bylo touto postavou varováno, že se na „Housce“ mnoha návštěvníkům v některé z místnosti „dělá z nepohopitelného důvodu zle", jako kdyby „na ně působila nějaká síla", samotnému hradu se přezdívá „Brána do pekel" a podobně. Že psi na hradě vycítí podivnou energii a mohou se chovat zvláštně.

Nadchla jsem se pro „Housku“ a minulý víkend tam vyrazila, i s možností vyskytnout se někde poblíž hradu i v noci.

Po příjezdu k hradnímu parkovišti jsme zaparkovali a po cestě se vydali k samotné stavbě, kde jsme zakoupili lístky k prohlídce a půl hodiny počkali. Pseudovtipný průvodce v dobovém kostýmu nás uvítal na prohlídce, na nádvoří u kašny nás seznámil s historií hradu a zavedl do zámecké kaple. Sdělil nám, že se podle pověsti právě teď vyskytujeme „nad peklem“, které se nachází přímo pod zámeckou kaplí.

Poté jsme vešli do objektu. Bylo nám řečeno, že se zrovna teď pracuje na rekonstruování hradu a na jeho zlepšení a jak je majitel šlechetný a štědrý, jak majitel není jako ti, co s chechtáky utečou do zahraničí a jak všechno „vrazí do hradu", takže kdyby jsme ráčili ještě něco přispět...

Následovala ukázka nějaké místnosti, ve které nebylo nic krom hezky pomalované stěny, malba zobrazovala domnělou původní „tvář" hradu. Potom jsme shlédli minisalónek, ve kterém zas nebylo nic kromě paroží po stěně a následovalo zhruba pět / šest místností, ve kterých se, k mému znechucení, nevyskytovala jediná starožitnost. Stěny omítnuté pastelovými barvami, moderní nábytek ze světlého dřeva.

Výklad nula - žádná pověst, jen nějaké historické kontexty. V jedné z místností se zas ale naprosto bez kontextu vyskytovaly skleněné vitríny s umělohmostnou ukázkou zdejší fauny a flóry / Kokořínsko. Fajn, ale co to má co dělat na „nejtajemnějším hradě v Čechách?"

Vyšli jsme na první pavlač a já čekala, kdy už tedy začne něco zajímavého, načež nám bylo, po nějakých patnácti minutách stravených uvnitř, sděleno, že majitel je opravdu kádr a všechno vrazí do hradu, takže bychom mohli opět něco málo když tak přispět, že se nám to všechno jednou vrátí, a že máme hrad opouštět po schodišti vlevo. Nuda, nuda, nic. Toto mě odradilo i od případného zůstávání přes noc a raději jsme poobědvali dole, v hostinci „Pod Houskou.“ Toto se potom opět ukázalo jako „pekelný" zážitek číslo dvě.

Můj celkový dojem je negativní zvláště proto, že spoustu lidí se pokusili nafouknout obrovskou tajemnou bublinou, která ale pak ve finále ani nebyla dotažena do konce jak proto, že nás v hradu čekala krátká, nezajímavá přednáška vlastně bez pověsti, tak proto, že procházet se po hradu zařízeném moderním nábytkem a zřízeném nyní vlastně k účelu svateb, se poněkud míjí účinkem.

Ke konci jsme také dostali několik doporučení - doporučit tento zámek všem svým známým, ABY TAKÉ PŘIJELI, ZAPLATILI VSTUPNÉ A ZÁMEK MOHL BÝT ZAS O NĚCO HEZČÍ, ale já tuto bezpředmětnou návštěvu nikomu nedoporučuji.